a_gyermeki_elme_elokeszített_nyomdai_v2

Daniel Siegel – Tina Payne Bryson: A gyermeki elme

Agyfejlődés, konfliktusok, támogató szülői stratégiák

A kötet – a gyermeki agyfejlődés kutatásának legújabb eredményeit bemutatva és felhasználva – a gyermekek egészséges, integrált mentális fejlődését elősegítő nevelési stratégiákat ismertet, sok konkrét gyakorlati tanáccsal és képes esettanulmánnyal segítve ezek gyakorlati megvalósítását.

a_gyermeki_elme_elokeszített_nyomdai_v2A kétéves kisgyerek hisztizni kezd a boltban. Az óvodás nem hajlandó reggel felöltözni. Az ötödikes otthon duzzog, pedig elmehetne a barátaival játszani. Miért nehezítik meg a gyerekek oly gyakran szüleik és nevelőik életét? Ez az úttörő jellegű és nagyon gyakorlatias könyv bemutatja, hogy ezek a néha megmagyarázhatatlannak tűnő megnyilvánulások az agy fejlődésének, a személyiség kialakulásának természetes velejárói.

A szerzők a legújabb tudományos eredmények alapján felvázolják, hogyan alakul ki a különféle agyterületek közötti egészséges munkamegosztás és harmonikus együttműködés. Tizenkét nevelési technikát ismertetnek, amelyekkel a szülők elősegíthetik mindezt. Elvetik az olyan megközelítéseket, amelyek mindenáron a teljesítményt és a tökéletességet állítják a középpontba, ehelyett olyan módszerekre összpontosítanak, melyekkel a gyerekek jobban önmaguk lehetnek, könnyebben megtalálhatják a helyüket a világban, nagyobb rugalmasságra és több erőre tehetnek szert. Megközelítésük lényege, hogy az összes helyzet – a stresszes, dühös pillanatok éppúgy, mint az örömteli percek – felhasználhatók annak elősegítésére, hogy gyermekeink felelős, gondoskodó, tehetséges személyekké váljanak.

Ára: 3200 Ft
2014, ISBN 978 963 9718 64 7
208 oldal, 15×22 cm, puhafedeles

A könyvben ismertetett nevelési technikák:

  1. Kapcsolódás és formálás – az érzelmek hullámainak meglovaglása
  2. Nevezd meg ahhoz, hogy megszelídíthesd – történetmesélés a nagy érzelmek lecsillapítására
  3. Foglaljuk le, és ne dühítsük fel – a felső agyterületek elcsábítása
  4. Használd, különben elvész – gyakorlatok a felső agyterületek számára
  5. Mozogjunk, különben „kiborulunk” – mozgassuk meg a testünket, hogy ne veszítsük el a fejünket
  6. Használjuk az elme távirányítóját – az emlékek újrajátszása
  7. Emlékezzünk az emlékeinkre – tegyük az élmények áttekintését a mindennapi családi élet részévé
  8. Hagyjuk az érzelmek felhőit továbbúszni – tanítsuk meg a gyermekeinknek, hogy az érzelmek jönnek-mennek
  9. Figyeljünk arra, hogy mi történik bennünk!
  10. Gyakoroljuk az elmetudatosságot – térjünk vissza a középpontba
  11. Tegyük szórakoztatóbbá a családi együttlétet – hangsúlyozzuk az együttlét örömét
  12. Kapcsolódás a konfliktuson keresztül – tanítsuk meg a gyermekünket arra, hogy a „mi”-t észben tartva érveljen