Kreatívan és merészen!

AMediaGo Közhasznú Alapítvány szervezésében 2012. október 24-én egyedülálló kezdeményezés indult útnak. Kreatív álláskeresési módszerek címmel 10 alkalmas programsorozat várja az érdeklődőket. A projekt célja, hogy különböző kreatív álláskeresési módszereket mutasson be pályakezdő fiataloknak ezzel segítve őket az elhelyezkedésben.

Általános probléma, hogy a fiatalok pályájuk elején nem elég tájékozottak azzal kapcsolatban, hogy mit válasszanak az előttük álló lehetőségek közül. Jellemző, hogy nincsenek határozott elképzeléseik a szakmai jövőjükkel kapcsolatban.

Sokan már belefáradtak az álláskeresés mókuskerekébe és nem tudják, hogyan tűnhetnének ki a sok jelentkező közül. A MediaGo Alapítvány által szervezett programsorozat erre a problémára igyekszik megoldást találni.Az október 24. és december 19. között megrendezésre kerülő workshopok sorozatát Tollas Attila, a Scotwork Magyarország konzultánsa és egyik vezető trénere nyitotta meg. Előadásában bemutatta 2008-ban megvalósított merész „én marketing” kampányát, mellyel megpályázott egy állást.

.

A pályázati anyag többszöri elküldése valamint a fölösleges telefonkörök után Attila modern marketingeszközöket és kreativitását felhasználva nem mindennapi módon jelentkezett az állásra.

Szakmai kapcsolatai révén egy kisteherautó oldalát bérelte ki reklámfelületként, és óriásplakátot állított ki a megcélzott cég épülete elé. A plakáton fényképes állásjelentkezése szerepelt, és egy megjegyzés, hogy várja a választ… “Tisztában voltam vele, hogy valószínűleg így nem jutok be, de rá akartam irányítani a közvélemény figyelmét arra a jelenségre, hogy a HR-esek még csak válaszra sem méltatják a pályázókat. Emellett persze fel akartam hívni a munkaadók figyelmét, hogy állást keresek” – mesélte.

Kb 2,5 óra alatt elérte a célját és megkapta az áhított telefonhívást a cég kommunikációs osztályától. Részt vett egy interjún, de végül ehhez a céghez nem alkalmazták. Egyéni marketingakcióját tovább folytatta, felvette a kapcsolatot véleményformáló bloggerekkel, újságírókkal, akik írtak róla, álláskeresői kisfilmet forgatott magáról, amelyet több ezren tekintettek meg, saját honlapot készített, és e-mailben sok címre értesítést küldött. Próbálkozását siker koronázta. A Scotwork tárgyalási készségfejlesztéssel foglalkozó cég ügyvezetője figyelt fel rá. Értékelte kreativitását, talpraesettségét és egy hat fordulós kiválasztási folyamat után alkalmazta Attilát, aki ma már a cég egyik vezető trénere.

Elmesélte továbbá, hogyan támadt a szokatlan ötlet, miként fogott hozzá, milyen előkészületeket igényelt az egész akció. Elmondása alapján a legelső lépés a cél kitűzése volt, mivel pontosan meghatározott cél nélkül nem lehet elindítani egy akciót. Továbbá figyelembe kellett vennie a befolyásoló és gátló tényezőket, és persze számolnia kellett az esetleges sikertelenséggel is. Hiszen szokatlan marketingakciója kétélű fegyver volt, szerencsére jól sült el.

Az akció bemutatását követően rengeteg kérdés merült fel, élénk kerekasztal-beszélgetés és jó hangulatú tapasztalatcsere alakult ki a résztvevők között. El lehet bármit érni azzal, ha szakítunk a hagyományokkal és kreatív módon fogunk hozzá egy álláskereséshez? Tudjuk azt, hogy akciónk megítélését egész életünkben a hátunkon kell cipelnünk? Milyen típusú állásoknál lehet alkalmazni kreatív állásjelentkezési módszereket, egyáltalán milyen szakmai területen? Meddig kreatív egy ötlet és mikor válik már sablonossá? Milyen cégek értékelik a sablonostól eltérő gondolkodást? Sok más mellett ezek a kérdések merültek fel.

A megjelentek között volt HR szakember is, aki a következőt mondta: „Felüdülés, ha egy izgalmas önéletrajz érkezik egy hirdetésre, de sajnos erre nem mindenki vevő, a multiknál általában a sablonos megoldásokat kedvelik, a dobozon kívüli gondolkodást nem tudják hova tenni. Pedig lehet másképp, merni kell alkotni, újat mutatni.”

Saját története mellett Attila még számos nagyon izgalmas nemzetközi példát is mutatott arra, hogy lehet egy egyszerű ötlettel álláshoz jutni.

A workshop végén egy 22 éves kommunikáció szakos hallgató ezt nyilatkozta: „Nagyon tetszik a kezdeményezés, hatásosnak tartom. Arra buzdít, hogy tegyél meg mindent azért, hogy elérd az általad kitűzött célt.”

A kitöltött értékelő kérdőívek alapján a résztvevők hasznosnak tartották a workshopon szerzett információkat, érdekesnek találták a témát és a program szervezésével illetve lebonyolításával is meg voltak elégedve. Elmondásuk alapján, szívesen részt vennének az elkövetkező alkalmakon is.

A program az Európai Unió támogatásával a Mobilitás – Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretén belül valósul meg.

További információk: http://www.mediago.org/allaskereses

Forrás: MediaGo